Nie powiodła się druga próba odebrania sygnału od marsjańskiego lądownika Beagle 2. Lądownik miał wylądować na powierzchni Czerwonej Planety 25 grudnia 2003 o godzinie 3:54 naczego czasu. Około 6:30 bezskutecznie nasłuchiwała go przelatująca nad miejscem lądowania sonda Mars Odyssey. W tym samym czasie Mars Express szczęśliwie przeprowadził manewr zmiany orbity i stał się sztucznym satelitą planety. Kolejną próbę odebrania sygnału bezskutecznie podjął 76-metrowy radioteleskop Jodrell Bank.

Jak podała Europejska Agencja Kosmiczna, nasłuch radioteleskopem został przeprowadzony w godzinach od 23:20 do 0:40 (w nocy z 25 na 26 grudnia 2003). Tak jak podczas pierwszej próby nie wykryto nawet piknięcia. Wciąż nie ma więc dowodu, iż lądownik przetrwał lądowanie.

Kierownictwo projektu wciąż żywi nadzieję, że z lądownikiem uda się nawiązać kontakt. Kolejne próby podejmie dziś (w piątek 26 grudnia 2003) Odyssey – o 19:14 i jutro (sobotę 27 grudnia 2003) Jodrell – w godzinach od 0:20 do 1:00.

Mały lądownik miał dość energii by po uwolnieniu przez Mars Express samodzielnie przeprowadzić swoją 6-dniową podróż w kierunku planety. Po wylądowaniu powinien rozwinąć swoje baterie słoneczne. Kilka godzin później nad miejscem lądowania przeleciała sonda Mars Odyssey, choć prawdopodobieństwo kontaktu w tym momencie określano jako niewielkie. Nadzieje na odbiór pierwszego sygnału wiązano raczej z nasłuchem Jodrell. Jednak Beagle 2 nie dał znaku życia.

Zakładając, że Beagle przetrwał lądowanie i funkcjonuje na powierzchni, ma zaprogramowane 14 prób kontaktu z Odyssey. Po 4 stycznia 2004 nasłuch będzie mógł prowadzić także Mars Express, więc polowanie na sygnał od Beagle prawdopodobnie będzie trochę trwało.

Orbitująca część sondy znalazła się na planowanej orbicie, której wydłużony kształt pozwala Mars Expressowi oddalać się od planety na 180 tysięcy kilometrów. 30 grudnia przeprowadzony zostanie manewr, w wyniku którego nachylona do równika pod kątem 86 stopni orbita stanie się mniej eliptyczna. Jej odległość od powierdzchni Czerwonej Planety zmieniać się będzie od 300 do 10000 kilometrów. Kilka dni później uruchomione zostaną instrumenty badawcze, a przed początkiem lutego powinny zacząć docierać pierwsze dane naukowe.