Następna załoga Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przygotowuje się do startu po zatwierdzeniu jej przez urzędników na początku tego miesiąca. Dwóch członków załogi Dziewiątej ISS i tymczasowy gość z Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) zostaną wystrzeleni 18 kwietnia z Kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie. Załoga 9 pierwotnie przeznaczona do późniejszego lotu mówi, że jest przygotowana do zadania.

To nie jest całkowite zaskoczenie, więc nie mamy się czym martwić, ani nic nas nie zaskoczy” – powiedział rosyjski kosmonauta Genadij Padalka dowódca misji.

Podczas czasu spędzonego na ISS, Załoga 9 ma zamontować podczas spacerów kosmicznych sprzęt audio na stacji, a także reflektory laserowe, anteny i kamery telewizyjne, które mają być wykorzystane podczas misji Autonomous Transfer Vehicle (ATV) skonstruowanej przez ESA. „Dokończenie tego programu pozwoli dokować statki ESA i rosyjskie Progressy do ISS” – powiedział Padalka.

Do tradycyjnych badań na Stacji i eksperymentów na życiu przebywającym w Kosmosie, Załoga 9 ma użyć nowego zaawansowanego urządzenia ultradźwiękowego, które pozwoli badać organy wewnętrzne załogi. Ma to pozwolić na lepsze zrozumienie skutków długoterminowego przebywania w Kosmosie.

Najważniejszym naszym (jako grupy) celem jest utrzymanie ISS w stanie operacyjnym i podtrzymywanie ludzkiej obecności” – powiedział Padalka.

Astronauta z NASA, Michael Fincke, jest inżynierem lotu i oficerem naukowym. Wyznaczenie Fincke i Pandalka jest drugą zmianą składu Załogi 9. Oryginalna załoga, która została wybrana w 2003 roku składała się z astronauty Williama McArthura Jr. i kosmonauty Walerija Tokariewa, jednak w styczniu McArthur został wykluczony z misji z powodów zdrowotnych.

Na miejsce McArthura wyznaczono dublera astronautę Leroya Chiao. Jednak ludzie planujący załogi zdecydowali ostatecznie, aby Chiao i McArthur pozostali przydzieleni do swoich pierwotnych partnerów, z którymi ćwiczyli przez lata. Rosyjscy urzędnicy odpowiedzialni za loty wyjaśnili decyzję powstaniem „psychologicznej niezgodności” pomiędzy Chao a Tokariewem. Padalka i Fincke znają się od 4 lat i trenowali razem jako dublerzy załóg 4 i 5.

Pułkownik w Rosyjskich Siłach Powietrznych – Padalka jest weteranem długoterminowych lotów w przestrzeni kosmicznej. Spędził 198 dni na stacji Mir w 1999 roku. Pochodzący z Pensylwania z miejscowości Emsworth Fincke jest porucznikiem w U.S. Air Force i będzie to jego pierwszy lot na orbitę wokółziemską.

Jestem ośmioletnim żółtodziobem” – żartuje Fincke. Z Załogą 9 leci jeszcze pochodzący z Holandii astronauta ESA Andre Kuipers. Spędzi on osiem dni na ISS prowadząc badania na życiu na ISS. Jego pobyt jest wynikiem porozumienia pomiędzy ESA i Rosyjską Agencją Kosmiczną Rosaviakosmos. Powróci on z członkami Załogi 8: astronautą Michaelem Foalem i kosmonautą Aleksanderem Kalerim 28 kwietnia 2004 roku.