Kilka dni temu ogłoszono skład Załogi 12 Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Po raz pierwszy od maja 2003 roku, na stacji zamieszkają na dłużej trzy osoby.

W skład Zagłogi 12 wejdą William McArthur z NASA i Walerij I.Tokarew z Rosji, którzy dostaną się na ISS na pokładzie statku Sojuz pod koniec tego roku. Ich misja potrwa sześć miesięcy. Thomas Reiter z ESA przybędzie na orbitę na pokładzie promu Atlantis we wrzesniu 2005 roku w ramach misji STS-121. Jest to druga w kolejności z planowanych misji wahadłowców od katastrofy Columbii. Reiter znajdzie się na ISS w ramach porozumienia między Rosyjską Agencją Kosmiczną a ESA.

Wszyscy trzej panowie, to wtereani lotów kosmicznych. McArthur i Tokarew stanowili załogę rezerwową dla Załóg Ósmej i Dziesiątej. Mieli również polecieć na ISS jako Załoga 9, ale ich lot nie doszedł do skutku z powodu kłopotów zdrowotnych McArthura.

Mc Arthur brał udział w lotach STS-58 w 1993 roku, STS-74 (1995 r.) i STS-92 (2000 r.). W przestrzeni kosmicznej przebywał 35 dni, 13 godzin spędził na spacerach w przestrzenie kosmicznej.

Tokarew latał w misji STS-96 w 1998 roku. Była to dziesięciodniowa misja, podczas której dostarczono 4 tony żywności dla pierwszych mieszkańców Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Reiter dołączył do astronautów ESA w 1992 roku. Między wrzesniem 1995 a lutym 1996 roku spędził 179 dni na pokładzie stacji Mir. Przygotowuje się do podobnie długiego pobytu na ISSie. Na Ziemię wróci wraz z misją STS-116 albo na pokładzie statku Sojuz.