Dzisiaj (11 września) o 12:48 naszego czasu prom kosmiczny „Atlantis” zacumował do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Wahadłowiec i Stacja przelatywały wtedy ponad zachodnim wybrzeżem Ameryki Południowej.

„Atlantis” wystartował w sobotę (9 września) o 17:15 naszego czasu z Przylądka Canaveral.

W czasie misji zainstalowane mają być panele nowych baterii słonecznych Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

1. progressiff

pojechali! — Go Atlantis! No nareszcie udało się wystartować, widzę że im dłużej stał tym więcej pojawiało się problemów technicznych. Ale na szczęście wszystko idzie gładko i tak mam nadzieję pozostanie. A to tak z przymróżeniem oka http://tnij.org/sts115 (ostatni akapit) ;).

1. Oskar.K

TRC robi swoje… — Tak się przypadkowo złożyło że zanm tego pana, co to zrobił…:)

1. progressiff

hehe

> Tak się przypadkowo złożyło że zanm tego pana, co to zrobił…:)
        Wiem, słyszałem ;D. Pozdrawiam.

1. Oskar.K

OJEJ! — Czasopisma!!!

2. progressiff

OJEJ to nie ja! — Nie przyniosę Ci czasopism bo ich nie mam. Ja to nie ja, znaczy nie on :P.

2. Plutohac

Jasnosc stacji. — Mam pytanie do tworcow strony. Czy maja info na temat widocznosci stacji z ziemi. Czy jej jasnosc, po zainstalowaniu nowych paneli, wyraznie wzrosnie czy na razie nie ma to znaczenie. I czy w czasie gdy do stacji „cumuje” jakis pojazd (w tym przypadku prom) jest ona bardziej widoczna. Podobno obecnie jej jasnosc wynosci 3,5 mag. Moze ktos z czytelnikow ma jakies wiesci.

1. mir

widocznosc mskhttp://www.heavens-above.com/
      ustawiasz sobie swoja lokalizacje i gotowe wiesz juz kiedy i o ktorej przelatuje iss i nietylko no i z jaka jasnoscia:)
      pozdrawiam

1. bart

a little bit brighter 🙂 — Stacja powinna być trochę jaśniejsza, ale puki amerykanie będą korzystać z dziennego okna startowego nie ma szans na obserwację jednocześnie stacji i wahadłowca z terytorium polski. A jak to się wszystko zmienia najlepiej sprawdzisz w aplikacji polskiego autora – sebastiana stoff’a o nazwie orbitron. A tak na marginesie to rzeczywiście piękny start tylko odnoszę wrażenie że harmonogram jest naprawdę bardzo napięty w porównaniu do sts121 co zresztą można na żywo obserwować w nasa tv.