Skąd się wziął wszechświat i jak to możliwe, że z niczego? Co się tak naprawdę wydarzyło 14 miliardów lat temu? Dlaczego kosmos wygląda tak jak wygląda? Co to jest kosmiczna materia, z czego się składa i czemu praktycznie jej nie ma? Do czego mogą przydać się gluony, a do czego kwarki? Jak się robi galaktyki? Czy wszechświat kiedyś się skończy i co wtedy z nami będzie?

Publicat

Na początku była Nicość. Oraz Gaja, Lucjan, Ama i Teo. Ta czwórka z nudów postanowiła stworzyć nasz Wszechświat. Teraz opowiadają o tym Bogusiowi i Maxowi (a przy okazji również i nam) i w prostych słowach tłumaczą co trudniejsze zagadnienia związane z kosmosem, materią, energią i tym podobnym. Gaja odpowiada za właściwą kolejność czynności, rozdziela zadania i pilnuje porządku. Lucjan sumiennie wypełnia jej polecenia, a Teo i Ama głównie rozrabiają.

„Kosmos. To, o czym dorośli Ci nie mówią” to fascynująca historia kosmosu, czarnych dziur, planet, ciemnej materii i czerwonych karłów, opowiedziana w prosty i zabawny sposób, zrozumiały dla każdego. Oprócz wiedzy autorzy zapewniają także porcję rozrywki – żartów i nawiązań kulturowych. Rozwijają wyobraźnię, przybliżają wiele nieznanych zagadnień, a te znane ukazują w innym świetle.

Publicat

„Kosmos. To, o czym dorośli Ci nie mówią” to przede wszystkim pozycja, która została napisana prostym i przystępnym dla każdego językiem. Ma niezwykle przyjemną szatę graficzną, estetyczne ilustracje i bardzo sumiennie opracowany temat. To świetna książka dla dzieci od 9 lat jak i dla wszystkich dorosłych, którzy spędzą przy niej miło czas i nauczą się mnóstwa ciekawych rzeczy!

Julia Liszniańska

Była redaktor naczelna AstroNETu i członek Klubu Astronomicznego Almukantarat. Studentka informatyki na Politechnice Wrocławskiej. Stypendystka m.in. programów: TopMinds organizowanego przez Polsko-Amerykańską Komisję Fulbrighta, Microsoft Career Club oraz G4G Nokia.