15 czerwca została odkryta 4-tysięczna kometa, odkąd 25 lat temu rozpoczęły się obserwacje prowadzone przez SOHO – Solar and Heliospheric Observatory. Odkrywcą komety jest Trygve Prestgard – łowca-amator, który znalazł ją w ogólnodostępnych danych zebranych przez sondę. Na chwilę obecną kometa posiada nieoficjalną nazwę SOHO-4000, dopóki oficjalna nazwa nie zostanie przydzielona przez organizację Minor Planet Center, zajmującą się zbieraniem danych obserwacyjnych mniejszych obiektów w Układzie Słonecznym.

SOHO-4000 należy do grupy Kreutza – komet muskających Słońce. Charakteryzują się one orbitą, która „zahacza” o górne warstwy atmosfery Słońca. Kometa SOHO-4000 jest dość mała, jej średnicę szacuje się na 4 do 10 metrów. Jest także bardzo słaba i znajduje się bardzo blisko Słońca, przez co tylko SOHO było w stanie ją zauważyć. Z Ziemi, nawet przy użyciu dużego teleskopu, jest to niemożliwe.

Odkrycie 4-tysięcznej komety nastąpiło szybciej, niż tego oczekiwali naukowcy opiekujący się SOHO. Można powiedzieć, że nowe odkrycia komet, to produkt uboczny współpracy pomiędzy SOHO i Parker Solar Probe. W związku z piątym przelotem sondy Parker, na początku czerwca została przeprowadzona specjalna kampania obserwacyjna SOHO, która obejmowała zwiększenie częstotliwości, z jaką koronograf LASCO na pokładzie SOHO wykonywał zdjęcia, a także podwojenie czasu ekspozycji. Miało to pozwolić instrumentowi na zarejestrowanie mniejszych i słabiej widocznych struktur, które później minie Parker Solar Probe. Większość tych struktur na zdjęciach wykonanych ze standardowym dla LASCO czasem naświetlania nie byłaby widoczna i mimo że w czerwcu zawsze jest wzrost detekcji nowych komet ze względu na korzystną pozycję SOHO, to dzięki nowej kampanii już w czasie pierwszych 9 dni czerwca odkryto ich 17.