W ramach programu LINEAR (Lincoln Near Earth Asteroid Research) odkryto pierwszą planetoidę, której cała orbita mieści się „wewnątrz” orbity Ziemi. W tej chwili w Układzie Słonecznym znamy tylko trzy ciała niebieskie, aphelia orbit których dzieli od Słońca mniej niż jedna jednostka astronomiczna: Merkurego, Wenus i nowo odkrytą planetoidę 2003 CP20.

Planetka została odkryta 11 lutego za pomocą 1-metrowego teleskopu LINEAR w Nowym Meksyku. Urządzenie to jest używane do wykrywania ciał, których orbity przecinają się z ziemską i które kiedyś mogą stać się dla nas zagrożeniem.

Nowo odkryte ciało niebieskie nie uderzy jednak w Ziemię. Aphelium jej orbity znajduje się 0,978 jednostki astronomicznej od Słońca. To około 300 tysięcy kilometrów więcej niż najmniejsza odległość Ziemia-Słońce. Ze względu na wynoszące 25 stopni nachylenie orbity 2003 CP20, nie zbliża się ona do Ziemi na mniej niż 28 milionów kilometrów. Zdarza się jednak, że przechodzi zaledwie 7,5 miliona kilometrów od Wenus.

Strzałka przedstawia położenie wśród gwiazd odkrytej w lutym 2003 roku planetoidy 2003 CP20.

Astronomowie znają wiele planetoid, które w swojej drodze wokół Słońca zbliżają się do gwiazdy na mniej niż jednostkę astronomiczną. Wszystkie jednak mają aphelia swoich orbit poza obitą ziemską. 2003 CP20 jako pierwsza łamie tę regułę.