BepiColombo po raz pierwszy zbliżył się do swojego celu. W sobotę, 2 października o godzinie 01:34 czasu polskiego sonda znalazła się w odległości 199 km od planety Merkury – najbliżej podczas pierwszego przelotu obok tej planety. Był to czwarty manewr grawitacyjny (poprzednio wykorzystano asystę grawitacyjną Ziemi i dwa razy Wenus) z dziewięciu niezbędnych, by BepiColombo mógł osiągnąć orbitę wokół najmniejszej planety w Układzie Słonecznym. Nastąpi to 5 grudnia 2025 roku, po jeszcze czterech przelotach obok Merkurego.

Zdjęcie pierwszej planety od Słońca BepiColombo wykonał 10 minut po przelocie, kiedy już oddalił się od Merkurego na 2418 km. Czarno-białą fotografię o rozdzielczości 1024 x 1024 pikseli zrobiono za pomocą kamery Monitoring Camera 2 umieszczonej w module transferowym.

Na zdjęciu widoczny jest fragment północnej półkuli Merkurego (kierunek północny jest w stronę prawego dolnego rogu). Można dostrzec Równinę Sihtu (Sihtu Planitia) i zlokalizowany w jej centrum krater Calvino. Nieco powyżej krateru Calvino, przy lewej granicy równiny, widoczny jest krater Rudaki. Ponadto na zdjęciu jest także widoczny jasny krater Lermontov. Zgodnie z kryteriami Międzynarodowej Unii Astronomicznej wszystkie kratery na najmniejszej planecie Układu Słonecznego nazywane są na cześć artystów, pisarzy i kompozytorów, którzy nie żyją od co najmniej 3 lat od roku nadania nazwy, ale też byli znani od co najmniej 50 lat.