120 milionów lat świetlnych od Ziemi, w gwiazdozbiorze Cefeusza znajduje się galaktyka spiralna NGC 2276. Z jednej strony nic nadzwyczajnego – galaktyki spiralne są najczęściej występującym typem we Wszechświecie. W zależności od źródła podaje się, że stanowią od 60% do 72% wszystkich obserwowalnych galaktyk. Z drugiej strony, po spojrzeniu na zdjęcie, można zobaczyć, że galaktyka jest niesymetryczna i zniekształcona, a jej jądro przesunięte w stronę górnej krawędzi fotografii.

Niesymetryczność NGC 2276 osiągnęła pod wpływem dwóch różnych oddziaływań: jednego z bardzo gorącym gazem w gromadzie galaktyk i drugiego z sąsiednią galaktyką. To pierwsze oddziaływanie doprowadziło do zintensyfikowana procesów gwiazdotwórczych na krawędzi galaktyki, co przejawia się niebieskim światłem pochodzącym od młodych, gorących gwiazd po lewej stronie zdjęcia. Astronomowie łączą też ostatnie wzmożenie w formowaniu się z gwiazd z obecnością układów podwójnych składających się z czarnych dziur i gwiazd neutronowych.

Prawą stronę galaktyki zniekształca oddziaływanie grawitacyjne sąsiadującej galaktyki soczewkowatej NGC 2300. Wygięcie ramion NGC 2276 powoduje fałszywe przeczucie, że płaszczyzna galaktyki znajduje się niemal pod kątem 90 stopni, dzięki czemu możemy oglądać ją w całej okazałości. Rzeczywisty kąt, pod jakim widzimy galaktykę, można określić na podstawie położenia jądra galaktyki względem ramion.

Dwa oddziaływania, które nadały NGC 2276 obecnego wyglądu, przeniosły się też na dwa wpisy w Atlasie Osobliwych Galaktyk (ang. Atlas of Peculiar Galaxies) z 1966 r. Galaktykę można znaleźć pod numerem Arp 25 oraz wraz z NGC 2300 jako Arp 114.

Zdjęcie zostało wykonane przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a za pomocą kamery WFC3. Wykorzystano filtry UV – 275 nm, optyczne: U – 336 nm, B – 438 nm, V – 555 nm oraz I – 814 nm.