Zdjęcie w tle: NASA/JPL-Caltech

Podczas ponad 17-letniej misji Kosmiczny Teleskop Spitzera badał kosmos w zakresie promieniowania podczerwonego. Poza samymi badaniami dostarczył też wiele zdjęć obiektów, odsłaniając widoki, których nie był w stanie dostrzec Kosmiczny Teleskop Hubble’a. Powyższe zdjęcie przedstawia Mgławicę Kocią Łapę – NGC 6334, właśnie w podczerwieni. Nie dostrzeżemy tu charakterystycznego kształtu widocznego w zakresie widzialnym, od którego obiekt ten zyskał swoją nazwę, ale za to odsłaniają się inne struktury.

NGC 6334 jest obszarem gwiazdotwórczym w gwiazdozbiorze Skorpiona. Rozciąga się na około 80-90 lat świetlnych. Struktura w kolorze różowym zbudowana jest pyłu i gazu, z którego powstaną nowe gwiazdy. Natomiast ciemne obszary to także gaz i pył, ale o dużo większym zagęszczeniu.

Zdjęcie zostało wykonane w ramach projektu GLIMPSE, którego celem było badanie Drogi Mlecznej. Kolory odpowiadają długościom fali: niebieski – 3,6 μm, zielony – 4,5 μm oraz czerwony – 8 μm.