Co powiedzieli amerykańscy „poszukiwacze planet” na temat odkrycia grupy OGLE?

Polscy astronomowie najprawdopodobniej odkryli aż 46 nowych planet w naszej Galaktyce. To nokaut dla konkurencji, bo do tej pory znano ich tylko nieco ponad 80.

Najwięcej planet dotychczas znaleźli amerykańscy astronomowie prof. Geoffrey Marcy i prof. Paul Butler z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley. Redakcja „Gazety Wyborczej” spytała ich, co sądzą o polskim odkryciu.

Pierwsze słyszę” – odpisał zdziwiony prof. Marcy.

To pewnie dlatego, że praca dopiero czeka na publikację. Można ją jednak przeczytać w Internecie pod adresem http://arXiv.org/abs/astro-ph/0202320” – odpisała redakcja „Gazety Wyborczej”.

Kilka godzin później nadeszła odpowiedź: „ Przeczytałem uważnie polską pracę. Odkrycie jest niezwykle ekscytujące. Precyzja pomiarów jasności wspaniała, a dowody na istnienie planet – mocne. Mam nadzieję, że inni astronomowie sprawdzą, które z wykrytych przez Polaków obiektów rzeczywiście są planetami. Najprawdopodobniej zabierzemy się też do tego sami za pomocą najpotężniejszego teleskopu świata – Keck na Hawajach. To niezwykle ważne i piękne badania otwierające zupełnie nowy etap znajdowania planet„.