W sobotę w Warszawie odbył się Dziewiąty Piknik Naukowy Polskiego Radia BIS. Ponad 160 stoisk odwiedziły tysiące zainteresowanych naukami gości.

9. Piknik Naukowy PR BIS (6)

Koło Fizyków PW prezentowało na Pikniku Naukowym między innymi baterie przyszłości – ogniwa wodorowe.

Piknik Naukowy Polskiego Radia BIS odbył się 4 czerwca po raz dziewiąty. Przez cały dzień na Rynku Nowego Miasta i Podzamczu w Warszawie można było obcować z Nauką. Szczególnie liczne były stoiska związane z fizyką, wiele atrakcji czekało też na miłośników najnowszych technologii, historii, militariów, biologii, chemii, matematyki oraz wielu innych dziedzin. Na Pikniku można było też odwiedzić wystawy kilku krajów.

9. Piknik Naukowy PR BIS (7)

Biotechnolodzy na Pikniku Naukowym wytwarzali wino i demonstrowali małe, niegroźne, efektowne wybuchy.

9. Piknik Naukowy PR BIS (8)

Na stoisku Laboratorium Ciężkich Jonów UW można było własnoręcznie rozszczepiać i pobudzać jądra atomów oraz przyspieszać cząstki.

Na Pikniku nie zabrakło astronomii: w imprezie uczestniczyło Centrum Badań Kosmicznych, producent teleskopów – firma Uniwersał – oraz Klub Astronomiczny Almukantarat.

Członkowie oraz sympatycy Almukantaratu prezentowali na stoisku 99. działalność Klubu. Można było obejrzeć fotografie astronomiczne – zarówno wykonane klasycznym aparatem jak i kamerą CCD. Gościom przedstawiano także portal AstroNET oraz wyświetlano zdjęcia z naszej AstroGALLERY.

9. Piknik Naukowy PR BIS (3)

Słońce pod obserwacją.

Tradycyjnie na stoisku Almukantaratu można było popatrzeć przez teleskop na słoneczne plamy – gdy niebo nie było jeszcze zachmurzone. Popołudniu obiektem obserwacji stało się z konieczności światełko na dźwigu budowlanym – mimo to chętnych do popatrzenia przez teleskop nie brakowało.

9. Piknik Naukowy PR BIS (4)

Jeśli tylko nie przeszkadzały chmury, na stoisku Almukantaratu można było popatrzeć na plamy na Słońcu. Po południu obserwowaliśmy „sztuczną gwiazdę”, umieszczoną na dźwigu budowlanym.

Nowością było przedstawienie „Olśnienie pośród zaćmienia„. Jego tematem była wyprawa Arthura Eddingtona do Afryki na obserwacje całkowitego zaćmienia Słońca w 1919 roku, która miała na celu eksperymentalne potwierdzenie teorii względności Alberta Einsteina.

9. Piknik Naukowy PR BIS (2)

Przedstawienie „Olśnienie pośród zaćmienia” na stoisku Almukantaratu na 9. Pikniku Naukowym.

Piknik Naukowy był także okazją do wymiany doświadczeń i wielu miłych spotkań z miłośnikami astronomii i Czytelnikami AstroNETu. Wszystkich naszych gości serdecznie pozdrawiamy, zapraszamy też na kolejne naukowe imprezy!

9. Piknik Naukowy PR BIS (5)

Piknik Naukowy. Najmłodszym największej frajdy przysporzyło wyposażenie naszego stoiska.