Już w sobotę na warszawskim Rynku Nowego Miasta i Podzamczu odbędzie się 10. Piknik Naukowy Polskiego Radia BIS. Hasło tegorocznego Pikniku brzmi „Świat za 10 lat”.

Piknik Naukowy Polskiego Radia BIS jest największym w Europie happeningiem naukowym. Każdego roku odwiedza go ok. 100 tys. osób! W pikniku uczestniczy 150 instytucji, na zwiedzających czekać będzie blisko 200 namiotów.

Piknik Naukowy jest wydarzeniem o tyle szczególnym, że tu wszystkiego można dotknąć, a ciekawe doświadczenia przeprowadzić samemu, np. stanąć na tuzinie jajek – nie tłukąc ich, rozbić zamarzniętą różę, odwiedzić wioskę mezolitycznych myśliwych, czy zrekonstruować twarz Kopernika na podstawie wyglądu jego czaszki. Przygotowano mnóstwo atrakcji: gry i zabawy, rozmaite eksperymenty, a także poważne dyskusje naukowe. Jednak nauka nie wypełni całego dnia – o swojej pracy opowiedzą m.in. policjanci – wyjaśniając jak zdejmuje się odciski palców, czy rozbraja ładunki wybuchowe, lekarze – pokazując bicie sztucznego serca, leśnicy – ucząc liczenia wieku drzew, a także radiowcy. Nie zabraknie także sztuki – zaproszenie przyjęły muzea i galerie, a zatem będzie można obejrzeć kilka wystaw i wziąć udział w warsztatach artystycznych. Znajdzie się również miejsce na akcenty międzynarodowe – zaproszenie do udziału w Pikniku przyjęli przedstawiciele m.in. Bułgarii, Czech, Ekwadoru, Hiszpanii (Katalonii), Japonii, Litwy, Republiki Federalnej Niemiec, Słowacji, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Węgier. Będzie zatem świetna okazja do poznania tych krajów – ludzi, ich osiągnięć naukowych, kultury, tradycji, a także kuchni. Gościem specjalnym tegorocznego Pikniku jest Francja.

Oczywiście, jak co roku nie zabraknie stoiska Klubu Astronomicznego Almukantarat (nr 109). Zaprezentujemy między innymi zdjęcia i film wykonane podczas tegorocznego całkowitego zaćmienia Słońca w Turcji.

Imprezy piknikowe będą odbywały się w sobotę od godziny 11 do 20. Zapraszamy i życzymy udanej zabawy z Nauką!

Małgorzata Karaś