Komisja Senatu Stanów Zjednoczonych przyjęła projekt budżetu NASA na 2003 rok. Uwzględniono w nim finansowanie misji do Plutona. NASA będzie rozporządzać w nadchodzącym roku budżetowym (rozpoczynającym się już 1 października 2002 roku) kwotą 15,2 miliarda dolarów. To o 200 milionów więcej niż proponowała administracja Prezydenta Busha.

O największą kwotę (105 milionów dolarów) zwiększono finansowanie misji New Horizons do Plutona (Wkrótce decyzja w sprawie misji do Plutona„>pisaliśmy o niej kilka dni temu). Pozwoli to na kontynuowanie w przyszłym roku przygotowań do planowanego na 2006 rok startu sondy.

NASA pierwotnie nie planowała finansowania misji New Horizons. Jednak, podobnie jak w zeszłym roku, projekt budżetu został w tej materii zmieniony przez Komisję. Zamiast lotu do Plutona, NASA chciała finansować badania nad nowymi rodzajem napędu umożliwiającym szybsze dotarcie do dziewiątej planety. Pojawiły się jednak naciski ze strony różnych środowisk i ostatecznie misja New Horizons będzie realizowana.

Dokładne postanowienia Komisji nie zostały jeszcze oficjalnie ujawnione. Wiadomo jednak, że w pełni finansowane będą loty wahadłowców i budowa Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Budżet NASA musi zostać przyjęty przez Senat. Zajmie się on nim po zakończeniu przerwy wakacyjnej czyli we wrześniu.