Orbital Sciences Corporation ogłosiła dzisiaj, że japońska spółka Fuji Heavy Industries Ltd. wygrała przetarg na kontrakt, o wysokości 21 milionów dolarów, którego celem jest zapewnienie serwisowej pomocy przy testach ponaddźwiękowych samolotów. Cały program testowania samolotów jest sponsorowany przez Japan National Aerospace Laboratory.

Orbital będzie wykorzystywać swoje Stargazery L-1011 do wynoszenia małych, bezzałogowych ponaddźwiękowych samolotów. Użycie pojazdów Stargazer nie jest przypadkowe. Dzięki ich możliwościom uda się określić miejsce, od którego małe samoloty ponaddźwiękowe będą mogły zacząć swój autonomiczny lot. Testy będą przeprowadzane z lotniska w Woomera w Australii. Pierwszy lot planowany jest na rok 2005.

Samoloty L-1011 mogą służyć jako powietrznodesantowe platformy dla pojazdów operacyjnych i można na ich pokładzie przeprowadzać różne eksperymenty. Samolot, przezwany Stargazer, został użyty do wysłania 25 z 31 misji, które zostały wypełnione przez pojazdy firmy Orbital zwane Pegasus. L-1011 przeszedł także modyfikacje, aby móc obsługiwać kapsułę ratunkową NASA X-34.

Orbital jest jednym z głównych inwestorów i wytwórców systemów kosmicznych przeznaczonych do użytku komercyjnego, cywilnego, rządowego czy też militarnego. Podstawowe produkty spółki to: niskoorbitowe, geostacjonarne i planetarne statki kosmiczne używane do celów komunikacyjnych i naukowych; rakiety wystrzeliwane z ziemi i z powietrza służące do wynoszenia satelitów na orbitę; oraz rakiety-pociski służące do celów obronnych. Orbital oferuje także techniczne serwisy dla rządowych agencji.