W najbliższym odcinku programu „Jak to działa?” emitowanego przez TVP 1 wystąpią Członkowie naszego Klubu – Marcin Lipinski i Daniel Pęcak. Program będzie można obejrzeć jutro (czwartek, 22.12) o 9.45 na TVP 1 lub w Internecie na stronie oficjalnej „Jak to działa?”.

Program „Jak to działa” jest programem popularnonaukowym, którego autorem i prowadzącym jest Radosław Brzózka. Na przykładzie urządzeń codziennego użytku wyjaśniane zostają podstawowe prawa fizyki.

Marcin Lipinski z Celestronem

Marcin Lipinski podczas zajęć wprowadzających z obsługi teleskopu podczas Obozu Astronomicznego w Rączkach.

W jutrzejszym odcinku (odcinek numer 15) bohaterem będzie teleskop. W czasie programu zostanie wyjaśniona zasada działania, budowa i rodzaje teleskopów. Widzowie będą mogli posłuchać rozmów z entuzjastami astronomii oraz naukowcami, którzy na co dzień korzystają z teleskopu, obserwując niebo. Zobaczymy również obserwatorium astronomiczne znajdujące się w okolicach Warszawy i dowiemy się o polskim obserwatorium astronomicznym w Chile.

Zapraszamy do oglądania! Przed telewizorami lub w Internecie na stronie programu.

Agata Senczyna