Kiedy:
Gdzie:
Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Kontakt:
Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Czwartkowe Spotkania z Nauką - "Architektura kosmiczna - stacje, bazy księżycowe i hotele orbitalne" @ Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Podczas najbliższych „Czwartkowych Spotkań z Nauką”, które odbędą się 13 kwietnia, dowiemy się, jak może wyglądać przyszła baza księżycowa lub marsjańska? Dlaczego Międzynarodowa Stacja Kosmiczna jest zaprojektowana w taki, a nie inny sposób? I jakich technologii potrzebujemy do zbudowania habitatu?
Tematem tego spotkanie będzie „Architektura kosmiczna –
stacje, bazy księżycowe i hotele orbitalne”.
O tym jak przez lata zmieniały się koncepcje habitatów, baz i stacji kosmicznych, przez to co dzieje się obecnie – architekturę Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, po nowe pomysły dotyczące koncepcji zasiedlenia innych planet i przestrzeni kosmicznej opowie nam mgr inż. arch. Wiktoria Dziaduła; architekt, analogowa astronautka, badaczka, obecnie doktorantka na Politechnice Śląskiej, gdzie prowadzi badania z zakresu architektury kosmicznej z naciskiem na aspekty samowystarczalności w środowiskach ekstremalnych, a także obecna Prezes Extremo Technologies.
Serdecznie zapraszamy.