Jak od badania oceanu przejść do badania kosmosu? Jak wygląda praca naukowa? Jak ją przekuć w biznes? Skąd wziąć odwagę do podejmowania decyzji i wprowadzania zmian w karierze? Dlaczego warto inwestować w interdyscyplinarne kierunki studiów?
Na te i inne pytana odpowiedzą trzy niezwykłe badaczki, które 8 marca o godzinie 18.00 wspólnie z Wami stworzą Galaktykę kobiet. Będą mówić o pasjach, wytrwałości w dążeniu do celu, wyborze drogi życiowej oraz sukcesach (a czasem porażkach) odnoszonych podczas pracy w zawodach, które według stereotypowego myślenia pozostają domeną mężczyzn. Możesz nie tylko posłuchać ekspertek, ale także z nimi porozmawiać.
LINK DO TRANSMISJI: https://youtu.be/NIOWYvqsvGk
Sylwetki ekspertek tej edycji wydarzenia:
Prof. Bożena Czerny – fizyczka. Pracuje w Centrum Fizyki Teoretycznej PAN w Warszawie. W swoich badaniach koncentruje się na modelowaniu procesów fizycznych w pobliżu czarnych dziur. Porównuje również modele z danymi obserwacyjnymi. Jest kierownikiem pięcioletniego grantu Maestro przyznawanego przez NCN oraz grantu ERC Synergy Grant, którego celem jest wykorzystanie metod wielosondowych do ustalenia skali odległości we Wszechświecie z niespotykaną dotąd dokładnością.
Dr Noemi Zabari – astrofizyczka. Kierowniczka projektu badawczo-rozwojowego, łączącego środowisko naukowe i biznesowe. Prezeska firmy Astrotectonic, zajmującej się badaniami nad promieniowaniem kosmicznym w odniesieniu do trzęsień Ziemi. Pasjonatka technologii, innowacji i tego jak mogą one polepszyć nasze życie. Fanka dynamicznego i pozytywnego podejścia do życia.
Mgr. Inż. Ewa Borowska – oceanografka. Doktorantka na Uniwersytecie Warszawskim oraz założycielka startupa Extremo Technologies. Jest członkiem grupy badawczej Venus Life Finder Mission Concept Study w Massachusetts Institute of Technology (MIT) i współpracuje z NASA. W swojej pracy badawczej zajmuje się organizmami ekstremofilnymi, ze szczególnym uwzględnieniem mikroglonów i sinic.
Galaktyka kobiet to cykl spotkań organizowanych w ramach programu ESERO-Polska, tworzonego w Centrum Nauki Kopernik. Ich celem jest wspieranie dziewcząt pragnących zajmować się naukami ścisłymi oraz inspirowanie tych, które jeszcze szukają swoich pasji.
Innowacyjne firmy oraz instytuty badawcze wciąż szukają młodych osób, które potrafią krytycznie myśleć, są kreatywne i nie boją się wyzwań. Tam znajdują pracę nie tylko astrofizycy badający bliski i odległy Wszechświat, astrobiolodzy szukający życia na innych planetach czy inżynierowie-konstruktorzy pojazdów kosmicznych. Potrzebne są programistki, projektantki aplikacji w najnowszych technologiach, analityczki i inne specjalistki w różnych dziedzinach: psychologii, medycynie, geologii planetarnej, energetyce przyszłości.
IX edycja „Galaktyki Kobiet” to wydarzenie w formie online. Będzie składać się z krótkich wywiadów zakończonych sesją pytań i odpowiedzi od publiczności.
Pytania już można przesyłać na adres: esero@kopernik.org.pl