Rosyjska Agencja Komiczna powinna w najbliższym czasie zdecydować, czy Lance Bass, jest jej oficjalnym kandydatem na trzeciego turystę kosmicznego. Jak na razie 22-letni idol nastolatków z amerykańskiego zespołu 'N SYNC kontynuuje cykl przygotowań do lotu w kosmos.

Po przejściu Lance Bass pomyślnie przeszedł wstępne badania, Lori Garver nie„>testów medycznych oraz Lance Bass po operacji serca wraca do Moskwy„>operacji serca Bass jest obecnie najpoważniejszym kandydatem do planowanego na 22 października 2002 roku lotu. Gwiazda N’SYNC rozpoczęła teraz w Rosji trening uczący komonautów jak przeżyć ewentualną katastrofę kosmiczną czy nie do końca zaplanowane lądowanie.

Między innymi w trakcie przygotowań Bass zostanie zrzucony do Morze Czarnego oraz będzie musiał radzić sobie bez zaopatrzenia (w tym jedzenia) w rosyjskich lasach. Na wypadek gdyby kapsuła z kosmonautami wyjądowała w rosyjskiej tajdze, szkolenie obejmuje również obronę przed wilkami i innymi drapieżnikami.

Oprócz tego Bass będzie musiał nauczyć się języka rosyjskiego, teorii lotów oraz standardowych operacji przeprowadzanych na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Trening jaki przechodzi Bass nie jest niczym szczególnym dla kosmonautów, nawet lecących w roli turysty. O podobnym treningu Marka Shuttlewortha pisaliśmy Szkoła przetrwania dla przyszłego kosmicznego turysty„>wcześniej.

Za informację dziękujemy Krystianowi Górskiemu.

Tymczesem według głosów z Rosji, Rosawiakosmos jest w kiepskiej sytuacji finansowej i mniej entuzjastycznie patrzy na wykorzystanie jednego z trzech miejsc na płatny ładunek, co byłoby wręcz niedopuszczalnym luksusem. Strona rosyjska będzie chciała gwarancji otrzymania zapłaty – 20 milionów dolarów za lot Bassa.

Czas upływa, a rzecznik Rosawiakosmos – Sergiej Gorbunow – ogłosił nawet w zeszłym miesiącu, że jest już za późno, aby kolejny kosmiczny turysta został porządnie przygotowany do lotu. Oficjalne stanowisko w sprawie lotu Bassa ma zostać ogłoszone 15 lipca.