Na Sycylii obudził się największy wulkan Europy. Amerykańska sonda TERRA wykonała zdjęcia jej erupcji. Zdjęcia przesłała też załoga Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Fotografia przedstawia erupcję największego wulkanu w Europie. Wykonała je załoga Międzynarodwej Stacji Kosmicznej.

Wybuch wulkanu Etna sfotografowany za pomocą instrumentu Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) zainstalowanego na amerykańskim satelicie Terra. Widoczna jest smuga dymu i pyłu ciągnąca się z krateru. Zdjęcie wykonano 27 października 2002.

Czerwone punkty na zdjęciach z TERRY oznaczają miejsca, w których zaobserwowano promieniowanie cieplne.

Wybuch wulkanu Etna sfotografowany za pomocą instrumentu Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) zainstalowanego na amerykańskim satelicie Terra. Widoczna jest smuga dymu i pyłu ciągnąca się z krateru. Zdjęcie wykonano 28 października 2002.

To nie pierwszy wybuch wulkanu w ciągu Satelitarne zdjęcia erupcji Etny„>ostatnich lat.

Wybuch wulkanu Etna sfotografowany za pomocą instrumentu Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) zainstalowanego na amerykańskim satelicie Terra. Widoczna jest smuga dymu i pyłu ciągnąca się z krateru. Zdjęcie wykonano 29 października 2002.

Etna jest najwyższym wulkanem Europy. Znajduje się we wschodniej części Sycylii.

Misja TERRA rozpoczęła się wystrzeleniem sondy w grudniu 1999 roku. Od lutego 2000 roku wykonywane są zdjęcia naszej planety.