29 września, na Świętego Michała, około godziny 5:00 Księżyc znajdzie się 3 stopnie ponad Saturnem. W momencie spotkania Srebrny Glob świecić będzie w Byku, a planeta w Orionie. Faza Księżyca wynosić będzie nieco ponad 56 procent.

Oba ciała niebieskie świecić będą wtedy wysoko (prawie 60 stopni) ponad południowym horyzontem (zachęcając do oglądania i fotografowania :-).

Dla osób rozpoczynających poznawania nieba jest to dobra okazja do znalezienia planety z pierścieniem. Najważniejsze co trzeba zrobić to… wstać przed świtem. Znalezienie Księżyca nie powinna sprawić trudności (w jego kierunku wyć będą psy i wilki :-). Saturn będzie wyglądał jak „gwiazdka” znajdująca się około 4 tarcz księżycowych pod naszym naturalnym satelitą. Aby dostrzec słynne pierścienie potrzebny jest teleskop powieksząjący obraz przynajmniej kilkadziesiąt razy.

Obserwacje można rozpocząć już wcześniej, nawet o godzinie 22 poprzedniego dnia, kiedy Księżyc będzie 10 stopni nad horyzontem, a Saturn kilka stopni niżej. Oprócz planety i Księżyca warto też popatrzeć na typowo zimowe gwiazdozbiory:

• Oriona. Znajduje się na prawo i poniżej pary Księżyc-Saturn. Charakterystyczny dla tej konstelacji jest układ trzech gwiazd znajdujących się na linii prostej. Jest to tak zwany Pas Oriona.

• Byka. Gwiazdy tej konstelacji (z najjaśniejszym Aldebaranem oraz znanymi Plejadami) znajdują się na prawo (na zachód od Księżyca).

• Wielkiego Psa. Wisi nisko ponad południowo-wschodnim horyzontem wraz z Syriuszem – najjaśniejszą gwiazdą na niebie.