W tym wyjątkowym panelu zebraliśmy specjalistów, którzy poświęcili swoją karierę naukową badaniom dwóch najbliższych sąsiadów Ziemi: Marsa i Wenus.
Mars przyciąga uwagę entuzjastów życia pozaziemskiego od dekad. Wenus wzbudzała w ostatnim czasie wiele zainteresowania w związku z wykryciem gazu biosygnaturowego w jej atmosferze. A więc na której planecie mamy większe szanse wykrycia pierwszego przykładu życia poza nasza planetą? Co przeważy szalę? Metan na Marsie? Fosfina na Wenus? Jak wyglądały te planety w przeszłości? Czy Ziemię czeka podobny los? Te i inne pytania zadamy naszym panelistom. Szykujcie własne pytania i zobaczmy, która strona zaprezentuje bardziej przekonujące argumenty.
Mars Team: Ania Łosiak i Natalia Zalewska
Venus Team: Janusz Pętkowski i Ewa Borowska.
Panele zostały objęte Patronatem Honorowym Polskiej Agencji Kosmicznej. Patronem medialnym jest Radio Kampus.

Źródło wydarzenia: Facebook Polskie Towarzystwo Astrobiologiczne: Mars kontra Wenus – na której planecie znajdziemy życie? | Panel dyskusyjny #9 PT Astrobio (dostęp 15.10.2021 r.)