Teleskop podczerwieni Space Infrared Telescope Facility (SIRTF) został przewieziony na Florydę, gdzie rozpocznie się ostatni miesiąc przygotowań do startu, planowanego na środek kwietnia. Teleskop został przewieziony z ośrodka Lockheed Martin do Kennedy Space Center, gdzie zostanie przygotowany do wyniesienia na pokładzie rakiety Delta 2.

Cieszymy się, że ukończyliśmy montaż i testy najnowszego obserwatorium kosmicznego NASA” – mówi John Straetker z Lockheed Martin. – „Testy środowiskowe i inne dokładne badania, jakim poddany został w Sunnyvale SIRTF potwierdziły, że jest gotów do wystrzelenia. Z niecierpliwością czekamy na start„.

SIRTF jest przewożony do hangaru AE na Przylądku Canaveral.

Przed startem teleskop przejdzie kolejne liczne testy, w tym ostateczne sprawdzenie delikatnych instrumentów podczerwieni i pozostałych przyrządów optycznych. Sprawdzony zostanie również system komunikacji z siecią Deep Space Network. System kontroli orientacji zostanie zatankowany ciekłym azotem.

Pierwszy stopień rakiety Delta 2, która 15 kwietnia 2003 roku ma wynieść na orbitę Teleskop Poczerwieni SIRTF.

Gdy będzie już pewne, że SIRFT jest gotów do wystrzelenia, satelita zostanie przewieziony do Space Launch Complex 17B, gdzie czeka na niego rakieta Delta 2. Na początku kwietnia ładunek zostanie umieszczony w rakiecie w specjalnej osłonie. Kluczowym punktem programu będzie wypełnienie osłony ciekłym helem, który zapewni chłodzenie niezbędne do poprawnej pracy instrumentów telekopu.

Umieszczanie Delty 2-Heavy na platformie startowej rozpoczęło się 24 lutego 2003 roku ustawieniem pierwszego stopnia rakiety. Dalej dołączono 9 silników na paliwo stałe. Silniki te powstały dla potrzeb projektu Delta 3 i podczas startu SIRTFa zostaną wykorzystane po raz pierwszy. 12 marca dołączono drugi stopień rakiety.

Artystyczna wizja teleskopu SIRTF podczas pracy.

Start Delty planowany jest na świt 15 kwietnia 2003 roku. Wkrótce potem teleskop rozpocznie pracę. O celach misji Hubble i Chandra zyskają towarzysza„>pisaliśmy już wcześniej. SIRTF to ostatni z Wielkich Obserwatoriów, rewolucyjnego programu, w ramach którego działają: Kosmiczny Teleskop Hubble’a (światło widzialne), Obserwatorium Rentgenowskie Chandra (promieniowanie X) oraz działał zdeorbitowany w 2000 roku Gamma Ray Observatory (promieniowanie gamma).