Kilka tygodni temu z wieczornego nieba zniknął Jowisz. Dziś około 11:00 znajdzie się w złączeniu za Słońcem, a za kilka tygodni pojawi o świcie.

Kąt Jowisz-Ziemia-Słońce zmalał do około jednego stopnia, a odległość między naszą planetą i największą z planet Układu Słonecznego wzrosła do 5,98 jednostki astronomicznej (895 milionów kilometrów).

Wspomniany kąt będzie się powoli zwiększał. 1 maja około 4:30 planetę odnajdziemy 4 stopnie nad wschodnim horyzontem. W ciągu następnych tygodni jej wschód wypadnie coraz wcześniej. Najlepsze warunki do obserwacji nadejdą pod koniec lata. 21 września Jowisz znajdzie się w opozycji. Przez kilka tygodni wokół tej daty widoczny będzie przez całą noc, górując krótko po północy około 35 stopni nad południowym horyzontem. Później przeniesie się na wieczorne niebo, coraz wcześniej chowając się za widnokręgiem. Kolejne złączenie z Gwiazdą Dzienną – 6 kwietnia 2011 roku.

Obecnie planeta przebywa w Wodniku. W czasie tegorocznych obserwacji widzieć będziemy pętlę, którą zakreśli na granicy Wodnika, Ryb i Wieloryba.