Na razie testowana jest wersja beta programu. Wchodząc na stronę http://beta.galaxyzoo.org/Index.aspx już teraz można wziąć udział w klasyfikowaniu galaktyk. Niestety nawet te osoby, które klasyfikowały galaktyki do tej pory muszą zarejestrować się na nowo (i przy okazji odpowiedzieć na parę pytań, pod adresem http://www.speedyshare.com/266180177.html znajduje się przetłumaczona na polski treść ankiety). W przygotowaniu jest także polska wersja serwisu.

Nowa wersja Galaktycznego Zoo oferuje o wiele bardziej rozbudowane możliwości klasyfikacji galaktyk. Jest już możliwa klasyfikacja galaktyk nieregularnych. Nie ma jednak możliwości otworzenia obrazka w Sky Serverze i obejrzenia okolic badanej galaktyki, czy zobaczenia jakie ona ma współrzędne i widmo, jak to było do tej pory. Być może zostanie to jeszcze dodane.

W związku z dużą rozbudową serwisu poszukiwane są osoby, które chcą zostać ekspertami lub moderatorami forum Galaktycznego Zoo. Chętni proszeni są o zgłaszenie się mailowo na adres galaktycznezoo malpka astronomia.pl.

Różnice obu wersji widać od razu po zalogowaniu się. Gdy ukazuje się obrazek z galaktyką są do wyboru trzy opcje: eliptyczna, spiralna i artefakt. Co ciekawe, czasami jak na zdjęciu jest np. galaktyka eliptyczna, a wybrana zostanie spiralna to i tak następna część pokaże się taka, jakby została wybrana galaktyka eliptyczna. Następnie trzeba ocenić, jak bardzo galaktyka jest spłaszczona (w przypadku galaktyk eliptycznych) lub (w pozostałych przypadkach) czy jest to galaktyka widziana z boku, czy ma poprzeczkę, czy jest spiralna, czy ma duże jądro i słabe ramiona, czy też odwrotnie, ile ramion jest widocznych, i jak duże jest jądro. Na końcu pojawia się pytanie, czy mamy coś do dodania. Jeśli tak, to pokazują się kolejne możliwości oceny galaktyki, a jeśli nie to pozostaje ostani krok, którym jest porównanie galaktyki klasyfikowanej z jakąś inną. Do prawie każdego kroku można się cofnąć i powtórzyć tę część, która budzi wątpliwości.

Wszystko to bardzo przystępnie jest wytłumaczone w dziale How to take part na stronie domowej projektu. Natomiast do czasu pojawienia się polskiej wersji, ze strony http://www.speedyshare.com/421646352.html można ściągnąć plik z przetłumaczonymi na język polski pytaniami pojawiającymi się podczas klasyfikacji galaktyk.

Od jakiegoś czasu dostępna jest również strona internetowa połączona z Galaktycznym Zoo, na której można klasyfikować galaktyki nieregularne. Również dla niej jest przygotowywane polskie tłumaczenie i niebawem będzie ona dostępna także dla osób nie znających języka angielskiego.