Z kosmodromu w Gujanie Francuskiej w Ameryce Południowej wystartowała rakieta należąca do Europejskiej Agencji Kosmicznej i umieściła w Kosmosie dwa satelity.

Start miał miejsce w czwartek, 11 lutego o godzinie 00:06 naszego czasu.

Start rakiety opóźnił się o około 38 minut. Powodem tego były problemy z odczytem danych z jednego z umieszczonych w Ariane 4 satelitów.

Wojskowe satelity wystrzelone w tej misji należą do Wielkiej Brytanii i do Włoch. 26 minut po starcie zostały one umiesczone na orbicie. W najbliższym czasie wykorzystując własne silniki przeniosą się one na orbitę stacjonarną odległą od Ziemi o około 36000 kilometrów i położoną w płaszczyźnie równika naszej planety (na tej wysokości okres obiegu Ziemi wynosi dokładnie jedną dobę i satelita zdaje się „wisieć” wciąż nad tym samym punktem Ziemi).

Po raz pierwszy w historii rakieta Ariane umieściła w Kosmosie dwa wojskowe satelity w ciągu tej samej misji. Włoski Sicral 1 jest pierwszym wojskowym satelitą umieszczonym na orbicie przez włoskie Ministrestwo Obrony. Brytyjski Skynet 4F będzie używany do komunikacji z brytyjskimi oddziałami militarnymi między innymi tymi, które strzegą pokoju na Bałkanach.

Następny start Ariane zaplanowano na 2 marca.