Od kilkunastu dni na naszym niebie są bardzo dobre warunki widoczności komety Lulin. Jednak pogoda nas nie rozpieszcza i chmury skutecznie uniemożliwiają obserwację komety, która poprzedniej nocy przechodziła blisko Saturna. Dlatego portal Hands-On Universe Polska w porozumieniu z izraelskim obserwatorium planuje dziś w nocy transmisję na żywo obserwacji komety.

Obserwatorium Bareket w środkowym Izraelu, w którym będą przeprowadzone obserwacje, zostało zbudowane w celach edukacyjnych i służy do poszerzania wiedzy astronomicznej wśród młodzieży oraz rozwijania zainteresowań tą dziedziną nauki.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to od godz. 23:00 25 lutego do 3:30 26 lutego naszego czasu na stronie portalu EU-HOU będzie można śledzić obraz z kamery internetowej podłączonej do teleskopu.

W tej części świata pogoda jest daleko lepsza do uprawiania astronomii od naszej a dodatkową zaletą tego miejsca jest fakt, że kometa będzie ponad 20° wyżej nad horyzontem niż w Polsce, co zwiększa szanse na udane obserwacje.

Zapraszamy do obejrzenia transmisji szczególnie, że może się okazać, iż obserwacje z naszego kraju zostaną storpedowane przez wszechobecne chmury.