Kontrolerzy lotu z NASA będą mieć wkrótce wiele pracy. JPL rozpocznie wiele nowych misji planetarnych. Kontynuowane będą obecne. Dowiemy się czegoś o kometach, Marsie, Saturnie, wietrze słonecznym.

Ludzie na świecie będą mogli zasiąść w pierwszym rzędzie i przeżyć najbardziej pasjonujący w historii okres badania Układu Słonecznego” – powiedział dr Charles Elachi, dyrektor JPL. „Nigdy wcześniej tak wielka ilość misji badających różne zakamarki układu planetarnego nie była realizowana w tak krótkim przedziale czasu. To ekscytujący czas dla NASA, dla JPL i ludzi na całym świecie„.

• Latem tego roku w odstępie kilku dni wystartują dwie identyczne sondy Wyznaczono miejsce lądowania na Marsie„>Mars Exploration Rovers, których celem będzie wylądowanie na dwóch przeciwnych półkulach Czerwonej Planety. Będą tam między innymi poszukiwać śladów obecności wody teraz i w przeszłości. Być może dowiemy się czy istniało tam kiedyś życie.
  • Na orbicie pojawi się kolejne zaawansowane obserwatorium – badający Wszechświat w podczerwieni Start SIRTF ustalono na 27 sierpnia„>Space Infrared Telescope Facility. Będzie on mógł „spojrzeć” przez chmury pyłu skrywające znaczną część Kosmosu przed obserwacjami w promieniowaniu widzialnym. Zobaczymy spektakularne obrazy najstarszych gwiazd i galaktyk. Być może wokół najbliższych słońc zobaczymy dyski, z których rodzą się układy planetarne.
  • We wrześniu zakończy się niestety misja Czego to Przyroda nie wymyśli – skały w pobliżu Amaltei!„>Galileo. Sonda ta od 1995 roku obserwuje Jowisza i jego księżyce. Galileo zakończy żywot spadając na Jowisza. Musi zostać zniszczony, gdyż pozostawienie go na orbicie groziłoby niekontrolowanym upadkiem na któryś z księżyców i jego skażeniem.
  • W styczniu 2004 roku sonda Co porabia Stardust?„>Stardust spotka się z kometą Wild 2, pobierze jej próbkę, aby w 2006 roku przywieźć ją na Ziemię. Uczeni chcą się w ten sposób dowiedzieć czegoś o wczesnej historii Układu Słonecznego.
  • W lipcu 2004 roku, po trwającej 7 lat podróży dotrze do Saturna sonda Cassini sfotografował Saturna„>Cassini i stanie się jego pierwszym sztucznym satelitą. Odłączy się od niej lądownik Plusk na Tytanie„>Huygens, który pół roku później wyląduje na największym księżycu – Tytanie.
  • Sonda Sonda Genesis zakończyła pierwszą pętlę wokół punktu L1„>Genesis jest już dość długo poza Ziemią. Zbiera próbkę wiatru słonecznego. We wrześniu przyszłego roku powróci z nią na Ziemię. Opadający na spadochronie zasobnik, zostanie pochwycony z helikoptera. To pierwsza materia spoza Ziemi jaka zostanie na nią przywieziona od czasu misji Apollo.
  • Nie przeocz kosmicznych fajerwerków zaplanowanych na 4 lipca 2005 roku! Wtedy właśnie pocisk sondy Uderz w kometę„>Deep Impact uderzy w kometę Tempel 1. Główna część statku kosmicznego będzie to obserwowała z niewielkiej odległości.
Dzięki wszystkim tym misjom (wymieniono tylko te realizowane przez Stany Zjednoczone) na pewno dowiemy się wiele o Wszechświecie i zmieni się nasz punkt widzenia na kosmiczne otoczenie.