Zdjęcie w tle: ESA

„Dowód na to, że Ziemia faktycznie jest okrągła” – takimi słowami skomentował to zdjęcie astronauta Europejskiej Agencji Kosmicznej, Luca Parmitano. Uchwycił on ziemski glob w pełnej okazałości widoczny przez siedem okien w Cupoli na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Cupola to moduł obserwacyjny na ISS, który umożliwia astronautom śledzenie z wnętrza stacji spacerów kosmicznych oraz dokowania statków przylatujących na stację kosmiczną, a także sterowanie ramieniem Canadarm2 po uprzednim zamontowaniu w Cupoli stanowiska RWS – Robotic Work Station. Oczywiście poza tymi praktycznymi zastosowaniami związanymi z utrzymaniem stacji, Cupola jest wykorzystywana do obserwacji różnych ciał w Układzie Słonecznym, w tym naszej planety. To z niej zostało zrobionych wiele zdjęć przedstawiających zorze polarne widoczne z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Elektronika na Politechnice Wrocławskiej, członek Zarządu Klubu Astronomicznego Almukantarat w latach 2017-2021, zastępca redaktora naczelnego AstroNETu od 2021 r.