Promy kosmiczne Columbia i Atlantis zostały przestransportowane do Centrum Kosmicznego na Florydzie.

Oba promy kosmiczne odbyły swoje podróże na grzebietach przebudowanych Jumbo-Jetów. Wahadłowce nie posiadają własnych silników. Startują w Kosmos korzystając z dodatkowych silników, lądują jako szybowce ! Kiedy zachodzi potrzeba przewiezienia ich między dwoma punktami na Ziemi korzysta się właśnie z samolotów transportowych.

Po raz pierwszyw historii dwa promy kosmiczne podróżowały jednocześnie ! Między ich lądowaniami na Florydzie minęły zaledwie 4 godziny (oba podróżowały z Kalifornii). Nie znajdowały się jednak w powietrzu jednocześnie i nie miały tych samych między lądowań. Takie działanie NASA tłumaczy względami bezpieczeństwa.

Pierwszy na Florydę przybył Atlantis. Zestaw samolot – prom kosmiczny zajął na lotnisku tak dużo miejsca, że Columbia musiała wylądować w sąsiedniej, odległej o kilka kilometrów bazie.

Przez ostatnie 17 miesięcy Columbia, najstarszy z wahadłowców przeszła gruntowny remont. Jej najbliższy start zaplanowano na listopad. Atlantis poleci w Kosmos prawdopodobnie w czerwcu.