Po trzech latach projektowania, budowy i montażu, w styczniu Aerojet dostarczył deorbitujący człon napędowy (Deorbit Propulsion Stage – DPS) dla X-38. X-38 to projektowany przez NASA prototyp ratunkowego pojazdu powrotnego dla załogi ISS (Crew Return Vehicle – CRV).

Podczas pierszego lotu X-38 (na pokładzie samolotu NASA) wyposażonego już w DPS Super Guppy, kierownik programu w firmie Aerojet Matt Drutt, podziękował ponad stu osobom zaangażowanym w przedsięwzięcie skonstruowania DPS. Kontrakt Aerojet z NASA ma wartość 23 milionów dolarów.

Teraz DPS przejdzie testy w Centrum Kosmicznym Johnsona (JSC), których zwieńczeniem ma być wyniesienie na przełomie lat 2004-2005 X-38 na pokładzie promu w przestrzeń kosmiczną.

Kapsuła ratunkowa zostanie zainstalowana w doku ładunkowym ISS i próbnie odłączona. Na pokładzie zaprojektowanego dla siedmiu osób pojazdu CRV będzie się znajdował jedynie manekin testowy Edgar. DPS włączy swoje osiem silników rakietowych na 30 do 45 minut, co spowoduje zejście z orbity i skieruje pojazd w stronę Ziemi. Gdy już CRV będzie wchodził w atmosferę, DPS oddzieli się i spłonie. Kapsuła poszybuje kontrolowanym lotem na spadochronie po czym bezpiecznie wyląduje, prawdopodobnie w Australii. Próby z samą kapsułą były już przeprowadzne wielokrotnie. Najwyższy, najdłuższy lot odbył się 13 grudnia ubiegłego roku, kiedy to X-38 został zwolniony z samolotu B-52 na wysokości około 14 km i bezpiecznie wylądował (Ósma próba X-38„>pisaliśmy o tym).