Po scaleniu ze sobą misji testowych statku kosmicznego Dragon COTS Demo Flight 2 i COTS Demo Flight 3 NASA wyznaczyła datę ich startu na 30 listopada 2011 roku.

Artykuł przygotował Przemysław Gumienny.

Cele misji obejmują: wyniesienie na orbitę dwóch satelit, rendez-vous statku Dragon z Międzynarodową Stacją Kosmiczną, test komunikacji radiowej i w końcu dokowanie przy użyciu robotycznego ramienia Canadarm2. Dragon doleci do Stacji w około tydzień po starcie z Przylądka Canaveral – 7 grudnia 2011 roku.

Dragon na orbicie.

Będzie to pierwszy zbudowany przez prywatną firmę – SpaceX – statek kosmiczny dokujący do Stacji. SpaceX buduje również własne rakiety nośne – do wyniesienia statku Dragon na orbitę okołoziemską zostanie użyta rakieta Falcon 9, zdolna do wyniesienia ponad 10 ton na niską orbitę okołoziemską (LEO). Falcon 9 ma za sobą dwa udane starty – był to jeden z powodów, dla których NASA zdecydowała się połączyć misje C2 i C3.

Drugi start rakiety Falcon 9.

Pierwszym zadaniem rodziny statków kosmicznych Dragon, obejmującej załogowe (mieszczące 3 lub 7 astronautów) i bezzałogowe wersje statku, będą misje zaopatrzeniowe dla Międzynarodowej Stacji Kosmicznej – pierwsza zaplanowana jest już na 2012 rok. SpaceX podpisało kontrakt opiewający na kwotę 1,6 miliarda dolarów na co najmniej 12 lotów zaopatrzeniowych na Stacji.