Teleskop Kosmiczny Hubble’a sfotografował obszar wokół jednej z najmasywniejszych gwiazd w naszej Galaktyce. Jest to okolica bardzo niespokojna, kłębowisko pyłu i gazu. Na zbliżeniu widać fragment Mgławicy Kil o szerokości zaledwie 3 lat świetlnych, podczas gdy mgławica, widoczna nieuzbrojonym okiem na niebie południowym, rozciąga się na 200 lat świetlnych. Mgławica Kil znajduje się w odległości 8000 lat świetlnych.

Ciemne węzły z pyłu i skomplikowana struktura obszaru została ukształtowana przez wiatr gwiezdny o wielkiej prędkości i wysoko energetyczne promieniowanie pochodzące z jasnej gwiazdy eta Carinae (eta Kila). Na zdjęciu widoczny jest obszar Mgławicy Kil znajdujący się między dwiema wielkimi gromadami najmasywniejszych i najgorętszych gwiazd.

Włókniste struktury widoczne na zdjęciu powstały w wyniku turbulencji w gazie, które mogły zostać wywołane, gdy kilka gwiazd odrzuciło swoje zewnętrzne warstwy. Zimny gaz miesza się z gorącym pozostawiając w tle zasłonę z grubszej, nieprzezroczystej materii. Pierwiastki chemiczne znajdujące się w tym otoczeniu mogą zbudować nowe pokolenie gwiazd. W najjaśniejszym obszarze zdjęcia (na górze) widoczne są przypominające kły słonia chmury, w których mogą się formować nowe układy planetarne.

Zdjęcie wykonano w lipcu 2002 roku podczas równoległych obserwacji gwiazdy Eta Carina (przez Space Telescope Imaging Spectrograph) i otaczającego ją regionu mgławicy (za pomocą Wide Field Planetary Camera 2). Teleskop Hubble’a pozwala na wykonywanie równoległych obserwacji nieznacznie różnych obszarów nieba. Taki równoległy sposób prowadzenia obserwacji zwiększa efektywność pracy Teleskopu i pozwala astronomom badać obszary nieba, których inaczej by nie mogli.

Na zdjęcie opracowane przez zespół Hubble Heritage składają się obrazy wykonane poprzez filtry ultrafioletowy, optyczny i podczerwony, którym przyporządkowano, odpowiednio, kolory niebieski, zielony i czerwony.